Bellys Place

2 September - Inlagd på sjukhus.

2010-09-02 @ 14:07:12

Allt började egentligen i förrigår kväll.. jag började känna en smärta på högra sidan av magen, och det blev starkare när jag gjorde vissa rörelser. Men igår i skolan så blev det värre, jag kunde inte böja benet,eller böja mig framåt! Jag anade att farsan hade rätt när jag pratade med han,att det var blindtarmen. Så jag fick beställt tid på Vårdcentralen. Fick gå tidigare från skolan (tyvärr) och direkt dit, eftersom att dom inte ville låta mig vänta till idag då..Läkaren kände lite på min mage, tog snabbsänka o urinprov. En stund senare sa hon att det var dags att åka in på akuten, så jag fick en remiss dit. Klockan var 13.30 när jag kom till Vårdcentralen, och ca 15.00 när jag var framme på akuten. Väl där fick jag göra ännu ett urinprov, kolla blodtrycket och blodvärdet. Blodtrycket var inte helt OK men det trodde läkaren berodde på att jag var stressad pga omständigheterna. Däremot visade blodproven lite mindre bra resultat. Mina vita blodkroppar var höga = jag har en inflammation någonstans..frågan va bara var?! Jo just det.. självklart gick det inte att ta blodprovet vid första försöket. Nej, först kom där inget blod (?!), sen "gömde" kärlen sig, och dom fick inte så mycket dom behövde. Första försöken hade dom redan stuckit mig 2 gånger på vänster arm, en gång på högra arm o en gång uppe på handen där dom lyckades. Men eftersom att jag har en inflammation någonstans så kunde dom inte släppa iväg mig, så jag skickades vidare till Helsingborgs Sjukhus där jag skulle bli inlagd för vidare undersökning o ev. operation.. Det första jag tänkte på "Åh.. jag får inte äta eller dricka, jag som e så hungrig!" Haha. Jag kan lova att knäppa tankar det hade jag under hela denna tiden:P I alla fall. Jag fick chansen att få åka inom hem och packa grejer innan det var dags att köra in till Helsingborg. Klockan 21 ungefär var jag framme, och jag som trodde jag skulle direkt upp till rummet och få sova.. Men icke! Fick vänta till 22.00 där dom skulle ta ÄNNU FLER blodprover, och skit! Jag fick byta om till fula sjukhuskläder så länge, och dom skulle förbereda för att ge mig dropp. Även där funka det inte på första försöket!! Kärlet gick sönder och jag fick så satans ont i hela handen!! Så det var bara att ta min redan tillräckligt skadade vänstra hand och köra in dropphelvetet där. Som tur va gick det vägen då! Efter ett par sekunder kände jag kylan inne i huden,när droppet kom..läskigt :P Men efter att plågat mig med massa nålar i fötter,armar o händer så lät dom mig nån gång på natten få sova. Wooho! Istället för att sova grät jag en skvätt när jag helt själv, har aldrig känt mig så beroende av nån annan.. visste inget om morgondagen. Skulle jag bli opererad eller inte? Hur länge skulle jag ligga här? Vad visar blodproverna?!
Hmm.. Klockan 06 imorse kom en sköterska in och sa glatt "Nu ska vi ta fler prover o tempen Isabella!" Va i helvete!! tänkte jag.. Haha. Tur va insåg dom att det funkade bäst att sticka mig i fötterna, så det fortsatte dom med (sååå jävla ont!). Tempen togs, igår hade jag feber.. idag hade jag Verkligen Inte feber.. Min kroppstempratur la på 35! Ha! Snacka om att göra sköterskan paff!;P Vadå, ingen som sagt att jag ska vara normal,hihi. Klockan 07 togs dom allra sista proverna och runt 09 tiden kanske det va. Så kom en snygging in och sa att jag fick lov att åka hem idag :D Men, jag ska besöka Gyn förhoppningsvis i nästa vecka. Antagligen e det där mitt problem sitter, så jag slapp blindtarms operation!! Peeeuh!! :D Ska inte säga för mycket egentligen..för e det cystorna som spökar igen o dom e stora,blir det operation ändå. Usch fy och örk!!
Just nu e jag glad att jag e hemma igen iaf o att jag inte behöver, än så länge, bli nedsövd!:) Insåg inte förrens jag va inlagd på sjukhuset hur glad jag egentligen är att ha ett hem, hur mycket jag borde uppskatta allt jag har! För det var en ren plåga att ligga där, allt var så dystert. Jag har också lärt mig att jag ska ta hand om mig bättre.. Jag vill inte ligga på sjukhus igen! Aldrig! :O

I sånna här situationer märker man vem som e ens äkta vänner.. har fått verkligen super många sms o samtal o mail från olika håll av goa folk som skickar kramar, tankar, och hälsningar:) Uppskattas som fan guys!!<3 Har också märkt nån som fullständigt ignorerat o skitit i mig, så nu ska jag göra detsamma..Det fick mig att förstå att du inte e värd att lägga ner min energi på. Finns så många andra <3

Permalink Allt & Ingenting Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda Elwynn Svensson

Du gjorde mej skapligt orolig gumman =(

Hoppas verkligen de kan ta tag i allt nu o hitta felet för du ska inte gå runt o ha ont min lilla plommongurka!

Älskar dig lillsiz <3

2010-09-05 @ 04:36:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback